seoul; den první [letiště; příjezd]

4. září 2018 v 22:20 | Kim Lula; Anete

Ano. Konečně jste se dočkali. Jsem tu s prvním článkem o našem výletu (domů) do Jižní Koreje. Pokud během čtení tohoto "deníku z cest" naznáte, že dvě z adminek blogu nejsou tak úplně mentálně způsobilé, položte si ruku na srdce a zkuste říct, že byste se cítili příčetně, pokud byste se ve dvě ráno rozhodli, že koupíte letenku a - no, dál už to znáte…

Ale k věci. Nebudu se rozepisovat o tom, jak jsme den nula strávily v Praze kolektivním panikařením, myslím, že si to mnoho z vás umí dost živě představit. Nicméně aspoň malou ukázku bych tu pro vás měla, chápete, čistě pro osvěžení článku a pro vaše pobavení.

Den první - letiště. Myslím, že by bylo za hodno zmínit, že toto byl můj první let v životě, a hned ze startu jsem si vybrala město na druhém konci světa. Lula ráda extrémy, no. Nicméně musím říct, že si z toho moc nepamatuju, mou jedinou touhou v okamžiku vzletu byl spánek. Fakt. Ano. Poprvé v životě v letadle, u okýnka, a co dělá Lula? → "Tak se už odlep od země, ať můžu spát omg." Anete mě málem nakopla, že jí kazím okamžik, že všichni jsou z prvního letu úplně otoke, jen já musím být něco extra a usnout.

Technická poznámka - turecké aerolinky dělají skvělou snídani. Což je ale jediné pozitivum Turecka.

Strávit 8 hodin na letišti v Istanbulu bez wifi (protože oni evidentně jako… nono civilizovaní nebo já nevím, co to bylo za humor, ale wifi prostě ani hovno) bylo horší než drátem do oka, fakt. Nicméně jsme v noci konečně zasedly do onoho klíčového letadla, které nás mělo vysadit v Incheonu. Skoro jsme se zjančily. Vnitřně, samozřejmě, nebudeme děsit okolí, že.

13. srpen, 13:00. My jsme v Koreji. Omg - omg my sme fakt - omg omg omg! Jo. Něco takového dělal můj mozek, když jsme přistály v Incheonu. Technická připomínka pro Istanbul - v Incheonu jsme chytly wifi okamžitě!!! Tak - bojový postup následovný. Najít kufry, najít autobusovou zastávku a proboha živého se neztratit! Nadlidský výkon. Takže jsme se vykotily k informacím, odkud nás slečna poslala ke správné přepážce. Tam mi paní vmanipulovala t-money, prý nová, prý výhodnější pro turisty. Takže jsme si zakoupily nádherné (shinhwa!) oranžové t-money (děti, miluju to) karty.

Něco vám povím. Stokrát můžete slyšet, že v Seoulu je příšerně horko. A vlhko. A tak. A můžete se na to připravovat, jak chcete. Ale ten první okamžik, kdy vylezete před klimatizovanou halu a udeří vás do hrudi ten horký vzduch…! Zážitek, na který nezapomenete. Fakt.

Našly jsme správný autobus, nastoupily jsme a hurá do Seoulu! Tentokrát to byla Anete, kdo zatuhnul snad ještě před nastartováním (10 hodin v letadle je 10 hodin v letadle). Já byla najednou radioaktivní jako každý správný korejec a hltala jsem každý centimetr cesty. Do Seoulu to trvalo něco málo přes hodinu. Výhodou bylo, že nás autobus odvezl pět minut pěšky od ubytování, což bylo skvělé. Nebyl problém ani najít správnou budovu (všechny mají na sobě čísla, opravdu chytrá věc), akorát byl problém pochopit jejich systém zvonků u vchodu. Netuším, jak jsem to nakonec udělala, ale dozvonila jsem se na správné číslo a byly jsme vpuštěné dovnitř.

Vyvezly jsme se do 4. patra, kde nám otevřel mile vypadající ajussi. A tak jsme skončily v pětipokojovém bytě s ajussim, ajumou, jejich synem a dalšími turisty ve volných pokojích. Trochu šok, čekaly jsme spíš hotel, jak se to prezentovalo, ale po tom prvotním traumatu jsme naznaly, že to vlastně není tak hrozné. Ve výsledku jsme byly poměrně spokojené. Snídaně, ačkoli na netu psaná za příplatek, byla ve skutečnosti zdarma, a ještě jsme si mohly vybírat, co chceme, což bylo fakt milé. Když zrovna nebyl nikdo doma, povedlo se mi udělat pár záběrů, takže se můžete mrknout, jak to tam vypadalo.

Jakmile jsme se vzpamatovaly a daly si (…myslím, že jsme si daly?) sprchu, vyběhly jsme z baráku a šly jsme prozkoumávat okolí. Někdy v té době nás opět přepadl pocit "omg jsme v Koreji!". Největší humor byl, že jsme prostě vylezly a šly jsme, aniž bychom věděly, kam. Prostě jsme se vecpaly do labyrintu budov a nechaly vše v rukou osudu, aniž bychom dávaly pozor, kam vlastně jdeme. V konečném důsledku jsme vylezly kdesi u břehu řeky s "…na druhém břehu je Zlo."

Zde musím zmínit cikády. Víte, jaký zvuk dělají cikády, že? Umíte si tedy aspoň částečně představit ten kravál, jaký dělají, když jsou jich v korunách stromů desítky, možná stovky. V první chvíli jsme nedokázaly určit, co to jako je, a naše konspirační teorie se táhly od "to bude asi metro" po "mimozemštani", dokud jsme se nerozhodly, že se zeptáme ajussiho, který nám mile vysvětlil, o co se vlastně jedná.

Jelikož jsme první den neudělaly mnoho fotek, jen pár z okolí, přidávám zde i fotky, které jsem fotila ke konci výletu - jsou to fotky ulic z nejbližšího okolí ubytování. Aspoň budete mít představu, v jakém prostředí jsme se vyskytovaly. Takže se můžete pokochat fotkami, které vám zde na závěr článku zanechávám (pro zvětšení fotky klikněte na miniaturu - pokud blog nebude hajzl, ukže vám dokonce tu správnou, pokud vůbec nějakou...), a pro dnešek se s vámi loučím, děti.

Komentáře

1 eriana eriana | 4. září 2018 v 22:32 | Reagovat

Ubytování vypadá snesitelně. Letos jsem si něco podobného vyzkoušela během jednoho týdně asi na čtyřech místech - pravda, ne v Koreji, ale v Itálii. :) Těším se na další zážitky z cest.

2 eni eni | Web | 4. září 2018 v 23:35 | Reagovat

To vypadá tak dobře a to je teprve začátek, jak je to možné. Závidím. Z prakticky každé věty bylo vidět, jak jste si to užily a to je úžasné. A upřímně... letět poprvé a zrovna směr Korea, to je fakt odvaha. Na druhou stranu se ale taky vůbec nedivím.

3 Choi Yi Yoo Choi Yi Yoo | Web | 5. září 2018 v 12:44 | Reagovat

Jůůůůůů já jsem stihla do Koree jet ještě před těma otravnýma cikádama. Ubytování je luxusní. Já bydlela v pokojíku dva na tři metry se snídaní zdarma, ale poblíž metra a řeky, takže bomba *-*
Let přes Turecko jsem nezažila, jsem si koupila totiž přímou letenku a české aerolinky taky nevaří blbě, jen se vyvarujte těstovinám....

4 Nagasaki Nicolca Nagasaki Nicolca | 5. září 2018 v 15:48 | Reagovat

Myslím, že můžeš být v klidu. O vaší nepříčetnosti se _nedá_ nepochybovat. Doteď si ťukám na čelo... ačkoli jsem moc ráda, že jste si to užily (protože celého půl roku předtím to vypadalo, jako by vás do toho někdo proti vaší vůli uvrtal, a vy to tam jen jedete přetrpět).
Ubytování vypadá náhodou dobře, chápu ale, že s "hotelovou" představou to musel být šok. A co se těch snídaní týče, to od nich bylo úplně zlaté!

5 Hotaru Hotaru | 7. září 2018 v 13:52 | Reagovat

Jsem ráda, že jste si to nakonec užily, když jste to takovou dobu plánovaly a těšily se (žádného rvaní jsem si nějak nevšimla, to asi ta absence kontaktních čoček.) Nic jiného jsem však ani nečekala.
Fotky to jsou moc krásné. Miluji tu tu druhou vlevo. Ale moc se mi líbí všechny. Na to, že je to jen nějaká náhodná, bezvýznamná ulice, to vypadá strašně pěkně a upraveně. Wow!

6 Nissa Nissa | 12. září 2018 v 17:48 | Reagovat

Vypadá to moc krásně, takovej výlet bych si taky nechala líbit... Tvůj stav v letadle chápu, když jsem letos letěla na dovolenou (taky první let), říkala jsem si, jak to v letadle bude super a pak jsem vytuhla. (Gratuluju ke kartičce, mimochodem.) Jen by mě asi děsily ty klikyháky všude kolem. Jsem ráda, že se vám tam líbilo.

7 ~Freya ~Freya | Web | 13. září 2018 v 13:05 | Reagovat

Cikády boli topka! Ja som najprv tiež nevedela, čo to do pekla má byť za zvuk, ale potom nám teta v paláci na exkurzii povedala :D Navyše k tomu pripojila storku, že sú tak hlučné preto, aby sa milenci mohli v noci stretávať (na čo, to už si hádam každý domyslí)... Odvtedy tieto cikády s kamoškou voláme "namotávači" :D Tak som si na to zvykla za tých 10 dní, že mi to už normálne chýba u nás...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama

Dovolená v Jižní Koreji
Psal se rok 2018, sedmého ledna, neděle. Bylo chladno a deštivo a většina obyvatelstva... číst dál
Pravidla kpopu
1. Miluj svého oppa, dokud si nenajde slečnu. V takovém případě ho můžeš zabít... číst dál
O autorech a povídkách
Všechno, co zde zmíním, lze jednoduše dohledat v učebnicích i na internetu... číst dál
Život pokladní
Rozhodla jsem se sepsat v bodech, co mě na vás jako na zákaznících rozčiluje nejvíc... číst dál

Děkujeme, že navštěvujete náš blog. V případě jakéhokoli dotazu či připomínky klidně kontaktujte kteroukoli z nás - kontaktní údaje naleznete zde.
Pokud si chcete přečíst starší články nebo si vyhledat něco konkrétního, můžete využít archiv článků nebo vyhledávání.
|Veškeré povídky i grafika jsou autorským dílem, proto prosíme, abyste tuto skutečnost resperkovali a kopírovali pouze se zdrojem.

Every life is a pile of good things and bad things. The good things don't always soften the bad things, but vice versa, the bad things don't necessarily spoil the good things or make them unimportant.
- Doctor Who
Výsledek obrázku pro jonghyun gif
zdroje: youtube | google | tumblr: 1; 2; 3;... | instagram | facebook | iconarchive | deviantart | etc

~biases of admins/authors~
Výsledek obrázku pro heechul gifVýsledek obrázku pro taemin gifVýsledek obrázku pro daehyun gifVýsledek obrázku pro hongki gifSouvisející obrázek